.

2013-12-13
03:09:00

Abort och graviditet ..

När jag var 14-15 år så gick jag in i ett förhållande som kändes då så himla rätt ..Men det höll i lite mer än ett halvår eller något sådant , detta är jätte svårt att skriva om men det känns som att om jag inte gör detta så kommer det bara ligga o trycka inom mig så nu tar jag det stora steget att skriva om det ! Som sagt när det förhållandet hadde tagit slut så började jag må illa och jag fick inte min mäns osv .. Så då berättade jag för min mor att jag trodde att jag var gravid & dagen där på så köpte mamma ett graviditet test som visade posetift alltså att jag var gravid .. Allt kom som en stor chock för mig men det som lugnande mig lite var att min mor var så lungn. Jag mådde välldigt dåligt av att veta att om jag skulle föda barnet så skulle inte pappan finnas där och samtidigt var jag liv rädd vad min pappa skulle säga. Men han som var pappan till det barnet hadde jag pratat med cirka en månad innan o för att jag hadde gjort ett test då med som hadde visat att jag inte var gravid så när jag smsade honom för att berätta att nu är jag gravid så brydde han sig inte ! Så jag valde att göra abort och det är det jobbigaste och värsta jag någonsin gjort i hela mitt liv , jag fick ligga på ett rum o ta massor av mediciner tills det började blöda och jag fick inte gå ut eller något ,jag var där själv men senare på dagen så kom min bästa vän så dom tre sista timmarna var hon där med mig och jag är så tacksam för det !

Det är så svårt att skriva allt men jag gör det bästa jag kan.

Jag hoppas att jag inte för några elaka kommentarer nu för detta har varit en utan det jobbigaste saker jag tänker på varje dag ! Jag blir väldigt ledsen om någon säger något erlagt om detta eller så för det har tagit väldigt hårt på mig att skriva om detta nu !

 

 


Kommentarer:
#1: V

Det är starkt att du delar med dig :)
Förstår att det måste vara hemskt! Tur att du hade en mor samt en nära vän som kunde hjälpa dig!

Svar: Tack så mycket blir så glad när jag får possetiva kommentarer ! :)
Johanna Eriksson Krooks

2013-12-13 @ 12:46:24
#2: Anonym

Du är jättemodig Johanna! Att du delar med dig gör att andra vågar berätta vad som har hänt dem. Lycka till och fortsätt vara modig!

Svar: Tack så mycket ! Det är inte det lättaste att berätta om. Men ett bra sett är att gå på terapi för detta tar hårt på vissa människor och speciellt människors förutfattade meningar och åsikter :)
Johanna Eriksson Krooks

2013-12-15 @ 19:12:11
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: